Відмова від пізньої вечері уповільнює старіння мозку — такого висновку дійшла професорка Сью Шапсес з  Ратгерського університету (штат Нью-Джерсі, США). Результати клінічного дослідження були представлені на щорічній конференції Американського товариства з питань харчування, що проходила в Меріленді.

Схуднення чи режим: що важливіше для мозку 

Виявляється, когнітивні здібності літніх людей можна підтримувати завдяки певному режиму харчування.

У шестимісячному рандомізованому пілотному дослідженні взяли участь 47 жінок віком від 50 до 79 років з надмірною вагою або ожирінням. Усі вони мали скоротити щоденний раціон на 500 калорій.

У першій групі 26 жінок дотримувались інтервального харчування з 10:00 до 18:00, тобто припиняли їсти щонайменше за 4 години до сну. У другій групі учасниці розподіляли їжу впродовж 12 годин.

Після шести місяців обидві групи втратили в середньому близько 7 кг. Однак, попри схуднення, когнітивні тести виявили суттєві відмінності. Жінки з групи інтервального харчування значно краще виконали когнітивні тести.

«Саме по собі схуднення допомагає стримати вікове зниження когнітивних функцій. Але ці дані свідчать, що можна отримати додаткові переваги, якщо ви припиняєте їсти за 4 години до сну та скорочуєте споживання їжі до 8–9 годин на день, порівняно зі звичним 12-годинним вікном», — каже дослідниця.

Науковці припускають, що пізня вечеря змушує організм активно працювати, коли він має готуватися до сну. Це впливає на процес глюконеогенезу, підвищує запалення та погіршує якість сну — зокрема глибокої фази, під час якої мозок очищується від метаболічних відходів.

Ця робота відкриває новий напрямок у вивченні профілактики когнітивного спаду та деменції, ризик якої, за даними експертів, підвищується на 30% через ожиріння.

Читайте також: Учені пояснили, як кава захищає м'язи від старіння